- توضیحات
- نوشته شده توسط: etab
- دسته: اخبار کارگروه ها
- بازدید: 237
نام و نام خانوادگی: خانم دکتر فاطمه محمدی
رتبه علمی: استادیار
تحصیلات: دکتری تخصصی علوم اعصاب
پست الکترونیک:
ردیف | گزارش عملکرد کارگروه | فایل |
1 | 1401/05/08 |
- توضیحات
- نوشته شده توسط: etab
- دسته: اخبار کارگروه ها
- بازدید: 222
نام و نام خانوادگی: آقای دکتر حمید جعفری
رتبه علمی: استادیار
تحصیلات: دکتری تخصصی سلامت در بلایا و فوریت ها
پست الکترونیک:
ردیف | گزارش عملکرد کارگروه | فایل |
1 | 1401/05/08 |
- توضیحات
- نوشته شده توسط: etab
- دسته: اخبار کارگروه ها
- بازدید: 262
ردیف | عنوان کارگروه | مسئول کارگروه |
1 | مرجعیت علمی و آینده نگاری | آقای دکتر حمید جعفری |
2 | بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی | خانم دکتر فاطمه محمدی |
3 | پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی | آقای دکتر امیرحسین مرادپور دهنوی |
4 | همگرایی در تعالی علوم و فناوری های پیشرفته | آقای دکتر محمد مقدسی |
5 | اخلاق، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای در آموزش علوم پزشکی | آقای دکتر محمود رضا مسعودی |
6 | مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی | آقای دکتر علیرضا یوسفی |
7 | کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیاد در آموزش علوم پزشکی | خانم دکتر زهرا ستوده نیاکرانی |
8 |
نظام اعتبار بخشی ملی و تدوین استانداردهای آموزشی
دبیر اعتبار بخشی بیمارستان های آموزشی دبیر اعتبار بخشی موسسه ای دبیر اعتبار بخشی دوره های آموزشی |
خانم دکتر ام البنین آتش بهار
خانم دکتر ام البنین آتش بهار خانم نفیسه شریفی خانم ساناز حمزه |
9 | توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری | آقای دکتر مصطفی کاشانی |
10 | اقتصاد آموزش | آقای دکتر مجید حیدری |
- توضیحات
- نوشته شده توسط: etab
- دسته: اخبار کارگروه ها
- بازدید: 301
نام و نام خانوادگی: آقای دکتر علیرضا یوسفی
رتبه علمی: استادیار
تحصیلات: دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
پست الکترونیک :
- توضیحات
- نوشته شده توسط: etab
- دسته: اخبار کارگروه ها
- بازدید: 324
طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكی، از فروردین ماه 1394 در دستورکار معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفت و پس از اتمام مراحل کارشناسی و تدوین سند در مهرماه همان سال توسط جناب آقای دکتر باقر لاریجانی ابلاغ گردید. برنامه تحول آموزش علوم پزشكی در قالب بسته های تحولی حول موضوعاتی همچون مرجعیت علمی، پاسخگویی و عدالت محوری، دانشگاههای نسل سوم، توسعه راهبردی برنامه های آموزشی، آمایش سرزمینی و مأموریت گرایی، اعتلای اخلاق حرفه ای، بین المللی سازی آموزش علوم پزشكی، توسعه آموزش مجازی، ارتقای نظام ارزیابی و اعتباربخشی مؤسسات و بیمارستان های آموزشی و ارتقای زیرساخت های آموزش علوم پزشكی به منظور تحقق تأمین نیازهای ملی و حضور در عرصه های منطقه ای و جهانی با رویکرد تحول و نوآوری، تدوین گردید. در طی دوره هفت ساله پس از تصویب و ابلاغ طرح تحول آموزش، این برنامه الهام بخش هزاران پروژه و مداخله کوچک و بزرگ در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بوده است.
با آغاز دولت سیزدهم و با عنایت به توصیه ها و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت با تلاش خبرگان و صاحب نظران حوزه سلامت و با هدف ارتقای کمی و کیفی عادلانه شاخص های سلامت و آموزش علوم پزشکی کشور تدوین گردید.
این برنامه در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در تاریخ 1400/12/15 به تصویب رسید. در این برنامه پاسخگویی اجتماعی، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، بهره مندی از علوم و فناوری های همگرا، کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان و توجه ویژه به اخلاق، تعهد حرفه ای و سلامت معنوی در راستای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز حوزه سلامت مورد تاکید قرار گرفته اند که تحقق هر یک از آنها می تواند راهگشای برآورده ساختن نیازهای آموزش عالی سلامت در کشور باشد و در تحقق شعار ارزشمند و کاربردی سال 1401 که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، موثر باشد.
برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی
شیوه نامه اجرایی
شاخص های کارگروه های تخصصی
شاخص هاي کارگروه های تخصصی در سال 1402
گزارش عملکرد سال 1401 و راهبردهای سال 1402